Przejdź do treści
en

Nauka dla biznesu

Sieć Regionalnych Obserwatoriów Specjalistycznych w Procesie Przedsiębiorczego Odkrywania w województwie śląskim

Blog

Sensem współpracy nauki z biznesem jest przepływ wiedzy i znalezienie zastosowania dla pomysłów naukowców i ich weryfikacja w praktyce. Nie ma jednego modelu współpracy, ale liderzy innowacyjności podkreślają, że najważniejsza jest otwartość na pomysły, umiejętność wyciągania wniosków w porażek oraz natura zwycięzcy. Ten blog będzie o więc głównie o otwartości na innowacje.

Prezydent Roosevelt a współpraca nauka-biznes.

Zaczęło się w roku 1945 kiedy to na zapytanie ówczesnego Prezydenta USA przeanalizowano proces przepływu wiedzy z nauki do gospodarki pracującej na potrzeby techniki wojskowej podczas II Wojny Światowej. W rekordowym, nawet jak dzisiejsze realia było wdrożenie w czasie wojny technologii wytworzenia bomby atomowej, produkcja penicyliny czy praktyczne zastosowanie radarów. Raport ten wskazywał jakie mechanizmy […]

1 rok temu

Próg rentowności i analizy wrażliwości

Osiągnięcie progu rentowności to cel pierwszego etapu każdego biznesu. Po przekroczeniu progu rentowności przedsiębiorstwo zaczyna zarabiać na siebie, co oznacza, że bieżąca sprzedaż pokrywa zarówno koszty stałe, jak i koszty zmienne i w firmie zaczynają pojawiać się nadwyżki finansowe. Koszty stałe i koszty zmienne Dlaczego ważne jest określenie poziomu kosztów stałych i kosztów zmiennych? Koszty […]

1 rok temu

Jak komunikować innowację?

Czy w ogóle problemem jest poinformowanie otoczenia o innowacji? Dlaczego twórcy tego nie robią, a w każdym razie nie jest to wcale oczywiste? Czy produkcja innowacji jest priorytetem dla naukowców? Jak się okazuje wszędzie, nawet w krajach, które są uważane za liderów innowacji, takich jak Niderlandy, Szwecja, Niemcy czy Finlandia są te same problemy. Naukowcy […]

1 rok temu

Opłacalność innowacji

Nie ma żadnego powodu, żeby w stosunku do innowacji stosować inne kryteria niż w stosunku do zwykłych projektów inwestycyjnych. Użyteczne są więc mierniki takie jak NPV i IRR, przy czym z reguły, że im wyższy próg rentowności, tym gorsze będą wskaźniki opłacalności. Innowacja w przedsiębiorstwie funkcjonującym Przedsiębiorstwo funkcjonujące wdrażające innowację powinno uwzględniać w prognozach finansowych […]

1 rok temu

Co to jest Pitch?

Pitch lub Pitch Deck to krótka prezentacja pomysłu, zespołu oraz wskazanie oczekiwań. W internecie można znaleźć wiele „PitchDeck-ów” firm, które odniosły światowy sukces i przyczyniły się do tego, że pomysłodawcy są dziś milionerami, a niektórzy nawet miliarderami. AirBnb to dziś światowy gigant, który umożliwia nam rezerwowanie miejsc noclegowych na całym świecie. Zwraca uwagę skrótowość opracowań […]

1 rok temu

Komercjalizacja w praktyce

Czym jest komercjalizacja Termin „komercjalizacja” związany jest z uczynieniem zyskownym całego procesu badań naukowych i pracy wielu ludzi, którzy przyczyniają się do tego, żeby pomysły i nowe idee trafiły do konsumenta w postaci produktów lub usług zaspokajających zmieniające się potrzeby ludzi, firm czy instytucji. Komercjalizowanie innowacji to zatem nic innego niż sprzedaż nowości stworzonych przez […]

1 rok temu